Ostatnie tematy na forum

» Tenis stołowy [5]  ~mleczarek 
» Piłka nożna vol. 2 [3]  ~ovned11 
» Black Desert Online [2]  ~Aeraloth 
» HMaM III HD [3]  ~ovned11 
» WCW [3]  ~ovned11 

Statystyki

Ilość osób online:38

Zarejestrowanych użytkowników:263

Ostatnio zarejestrowany:~ Aeraloth

Liczba komentarzy:85

Strona główna » Artykuł » Tutorial ObscurityMod

Tutorial ObscurityMod

Ogólna charakterystyka

            ObscurityMod to nowatorska modyfikacja, która oferuje zupełnie inny rodzaj gry niż wszystkie tryby znane bazowej wersji Call of Duty 4. Gracze mogą zagrać w 5 różnych trybów gry. Dodatkowo gracze dostają możliwość wyboru 4 perka z nowej listy wymyślonej przez twórców moda. Ogólnie gra przypomina trochę akcję filmu „Predator”. Jedna drużyna(mniejsza) wciela się w tytułowych predatorów. Są oni prawie niewidzialni dla przeciwników(ci co oglądali film wiedzą jak wygląda kamuflujący się predator), mają spory arsenał broni i umiejętności (np. przechodzenie przez ściany), poruszają się niezwykle szybko, ale mogą zabić tylko używając noża. Druga drużyna(większa) reprezentuje marines, którzy mają stawić czoła niewidzialnemu wrogowi. Żołnierze mogą wybrać w jakich mundurach chcą wystąpić (każdy może przywdziać Ghillie Suit, lub 2 inne, bądź też mieć domyślny mundur). Do dyspozycji jest cały arsenał broni znany z Call of Duty 4. Niektórych zapewne ucieszy fakt, że niektóre bronie zostały zmodyfikowane (np. G3 to broń w pełni automatyczna). Dodatkową atrakcją jest ciągle zmieniająca się pora dnia. Jedna runda odbywa się gdy jest zupełnie jasno, a już za kilka następnych jest tak ciemno, że nie widać dalej niż na pół metra.

Tryby gry na Obscurity

Obscurity – Elimination

            Pierwszy z trybów „Eliminacja” to tryb gdzie każdy jakby zginął odrodzi się dopiero po zakończeniu rundy. Zasady tego trybu są bardzo proste. Drużyna Obscurity musi zabić całą przeciwną drużynę w wyznaczonym czasie. Natomiast przeciwna drużyna musi przetrwać (co najmniej 1 osoba). Drugim sposobem jest zabicie całej drużyny Obscurity, co dla jednych jest trudniejsze, dla innych łatwiejsze. Gdy ktoś zginie, czeka cierpliwie na koniec rundy. Po zakończeniu rundy następuje losowanie kto w następnej będzie w drużynie Obscurity. Gdy limit wyniku zostanie osiągnięty, następuje zmiana mapy.

Obscurity – Sztab

            Tryb „sztab” wygląda podobnie do znanej nam wersji tego trybu. Gracze, którzy trafią do drużyny Obscurity są wybierani losowo co 5 minut. Marines zdobywają punkty gdy sztab jest zajęty, natomiast Obscurity zdobywają przewagę, gdy sztab nie należy do nikogo.

Obscurity – Armoury

            Trzeci tryb „zbrojownia”. Drużyna marines zaczyna grę mając do dyspozycji tylko pistolet. Jej zadaniem jest przejąć zbrojownie, które losowo pojawiają się na mapie i oczywiście należy jak najwięcej razy zabić predatorów. Gdy marines zdobędą zbrojownię, każdy z nich, dostaje losową broń lub granat. W ten sposób można nosić przy sobie nawet 10 broni i 3 rodzaje granatów. Gdy ktoś z marines zginie, odradza się mając znowu tylko pistolet, bronie znowu może zdobyć zajmując zbrojownię lub podnosząc broń z ziemi po zabitych kolegach. Drużyna Obscurity musi oczywiście powstrzymać marines przed zdobywaniem kolejnych broni, starając się ich zabić póki mają jeszcze tylko pistolety, gdyż wtedy jest to łatwe.

Obscurity – VIP

            Nazwa mówi sama za siebie. Jeden z marines staje się tytułowym Vipem. Jest on uzbrojony w miotacz ognia i wiele zapalających granatów, na które jest odporny. Ma on dużą wytrzymałość. Predator musi go kilka razy uderzyć nożem żeby powalić, a potem jeszcze musi dobić. W tym czasie drużyna może go uleczyć. Jeśli natomiast VIP zginie, marines przegrywają rundę.

Obscurity – Mario

         Jest to najbardziej zabawny tryb w całym modzie. Predator musi skoczyć na głowę jednego z marines, aby go zabić. Natomiast marines mogą używać tylko noża. Campienie w jakimś miejscu gdzie predator nie może skoczyć graczowi na głowę, skutkuje powolną śmiercią.

Umięjętności w Obscurity

Perk 4 + dodatkowe perki u marines

            Mod Obscurity oferuje dodatkowe perki graczom, którzy będą po stronie marines. Część doszła do starych perków (są na przykład 2 nowe czerwone perki), a część tworzy kategorię „perk 4”. Poniżej przedstawione są opisy co dane perki dają.

 

Noktowizor – aktywowany pozwala widzieć w ciemnościach. Jak widać, aby go dostać trzeba wykorzystać perka.

Spray – gdy czas dobiega końca, na graczu z tym perkiem nie pojawi się czerwona chmurka

Akrobatyka – pozwala skakać wyżej i przeżyć upadki z większej wysokości.

Lasery – gdy Predator przez nie przejdzie wydają charakterystyczny dźwięk i przez chwilę atakujący staje się lepiej widoczny.

Granaty zapalające – zwyczajne odłamkowe zamiast wybuchać podpalają.

Zaprawiony w boju – zmniejsza czas oślepienia granatem błyskowym i widok krwi na ekranie gracza.

Poderwanie – gracz i sojusznicy, którzy są blisko biegają szybciej.

Medyk – pozwala uleczyć siebie lub innych, gdy zadane zostaną graczowi duże obrażenia.

Łowca – pociski powodują krwawienie

Ekspert od wybuchów – Gracz nie dostaje broni podstawowej, ale ma więcej ładunków wybuchowych.

Chłód – gracz odczuwa zimno gdy Predator się zbliża (nieprzydatny).

Wybór umundurowania

Co potrafi predator?

            No i na koniec to co najważniejsze w tym modzie: Predator i jego umiejętności. Jak zapewne większość pamięta z filmu, kosmiczny drapieżnik ma spory arsenał broni i potrafi się kamuflować. W grze kamuflaż działa cały czas. Poniżej przedstawiony zostanie ogólny widok z perspektywy predatora, a potem po kolei zostaną omówione jego umiejętności.

Widok z perspektywy Predatora z rozwiniętą listą umiejętności.

Poszczególne umiejętności:

Zamiana – Predator przejmuje pozycję na której stoi zaznaczony gracz. Ofiara tego ataku jest przenoszona na losowe miejsce na mapie.

Podpalenie – gdy predator powali kogoś z marines, może go wykończyć tą umiejętnością. Jest to efektowne spalenie Marines’a.

Obserwacja – punkt obserwacji predatora przenosi się we wskazane miejsce. Dzięki temu można obejrzeć pomieszczenie przed wejściem do niego.

Podrzut – predator podrzuca danego gracza. Jeśli marine się nie ruszał zostanie przyciągnięty do predatora. Jeśli natomiast się poruszał podrzuci go w losową stronę.

Śledzenie – predator może śledzić zaznaczonego gracza po całej mapie. Widzi nawet jego pozycję przez ściany.

Działanie nieznane.

Ogłuszenie – działa jak granat ogłuszający.

Działanie nieznane.

Tornado – podrzuca śmieci wokół żołnierza. Ma za zadanie go przestraszyć.

Plamy krwi – nieznane działanie, nie wiadomo czy działa

Światełko – Ma za zadanie przestraszyć żołnierza, a predatorowi ujawnia pozycję żołnierzy gdyż podąża to światło za marines.

 

Informacje, które nie zostały tu zamieszczone można znaleźć w dziale "help" w trakcie gry, gdy naciśnie się guzik "Esc".

Zaloguj się, aby móc dodawać komentarze

Nie dodano jeszcze żadnych komentarzy.